1-header.jpg Header foto 1.2.png Header foto 2.png

🙋 Social media: teamaccounts, tag @hcrotterdam en vacatures

7-7-2022
Nieuwsafbeelding
Vind je het leuk om ook op social media op de hoogte te blijven van alles op de club? Volg dan één van onze accounts op Instagram, Facebook en Linkedin. Ook veel teams hebben een eigen social media-account, zodat de trouwe fans en familieleden (op afstand) het wel en wee kunnen volgen. Dit account is gekoppeld aan de teamnaam en wordt vaak beheerd door ouders of spelers. 

Tag @hcrotterdam
Ons social mediateam probeert alle teams te volgen en regelmatig foto's en berichten te reposten. Fijn als je op Instagram @hcrotterdam tagt!

Teamava voor je eigen team
Natuurlijk hebben Dames-1 en Heren-1 hun eigen account, maar we hebben voor ieder team een teamava in de huisstijl van de club klaarstaan. Op dit moment zijn we druk bezig om de teamava's om te zetten naar de nieuwe teambenaming. We verwachten dat we deze bij de seizoensstart gereed hebben staan. Wil jouw team dan ook zo'n mooie teamava gebruiken? Stuur dan vanaf 15 augustus een mail naar de commissie. 

Nieuw seizoen: overdracht naar nieuw team
Het is een goed gebruik dat bij de seizoensovergang de inloggegevens van de social media-accounts worden overgedragen aan het volgende team. 
Als er vorig seizoen al een account actief was van jouw nieuwe team kan je zelf contact zoeken met dit team en de overdracht regelen.
Als dit niet lukt, kan het  social-mediateam helpen. Stuur een mail aan deze commissie en dan proberen we de nieuwe en huidige gebruikers aan elkaar te koppelen. 
NB Het kan ook gebeuren dat een teamaccount het afgelopen seizoen niet is gebruikt. In dat geval is het niet altijd mogelijk om de gegevens te achterhalen.

Spelregels
HC Rotterdam stimuleert het gebruik van deze media omdat het een bijdrage kan leveren aan het creĂ«ren van een positief imago van de hockeysport, HC Rotterdam en het clubgevoel. Bovendien stelt het gebruik van social media de club en haar leden in staat op moderne wijze te communiceren. 

Het op een goede wijze omgaan met social media vereist ook een bewustzijn van risico’s. Foutieve, onjuiste en/of kwetsende berichtgeving kan (grote) gevolgen hebben voor de club, haar teams, haar leden, haar sponsors en andere belanghebbenden. Voor een goed gebruik van social media zijn richtlijnen en spelregels opgesteld.

Social mediacommissie kan versterking gebruiken
Het social mediateam valt onder de verantwoordelijkheid van het bestuurslid communicatie en kent op dit moment 4 leden. We kunnen altijd input van enthousiaste reporters, fotografen, vormgevers, tekstschrijvers gebruiken en vinden het fijn als deze groep komt uit alle lijnen binnen de club. Vind je het leuk om op dit gebied mee te werken op de club? Neem contact op met Mignonne.
Voorwaarden & disclaimer